[TYPO3-UG Dutch] Probleem met genereren thumbnails en afbeeldingen

Jochem Nabuurs jochem.nabuurs at gmail.com
Mon Sep 12 20:33:31 CEST 2011

Goedeavond heren,

Onlangs heb ik een probleem met een TYPO3 installatie gekregen. Naar mijn
weten is er binnen typo3 zelf niets gewijzigd.

Het probleem zit hem in het feit dat wanneer ik in de backend een afbeelding
aan een content element of nieuwsbericht wil koppelen, het systeem na het
koppelen van het bestand de melding "no thumb generated" weer geeft. De
afbeelding wordt wel gekoppeld. Wanneer ik in de frontend in de bron kijk
zie ik dat de image tag wel gegenereerd wordt maar dat zowel de src als de
height en width leeg zijn.

Ik dacht dat er een probleem zou zijn met imagemagick maar de install tool
geeft geen foutmeldingen. Zie onderstaande links:

http://cl.ly/0F1D3E2a0t2F0v0j3F2D
http://cl.ly/1K0s0f2W1C2Y331B0M15
http://cl.ly/0b3E3z3M3y0n3f1X2I2o

Kan iemand mij vertellen wat er misschien mis gaat. Volgens de install tool
zijn alle benodigde paden beschrijfbaar, dus een rechtenkwestie lijkt me
niet het geval.

Met vriendelijke groet,

Jochem Nabuurs