[TYPO3-UG Dutch] Vraag over een extensie-oplossing in TYPO3, mbt inlog/formulieren/database met zoekfunctie

perquin at yniverse.nl perquin at yniverse.nl
Tue Oct 18 17:00:59 CEST 2011

Beste Niels,

Ik veronderstel even dat de aanbieder BE (back end) toegang moet hebben om
zijn aanbiedingen te kunnen beheren. De persoon met de kortingspas logt in
via de FE (front end)

Voor inlog en wijzigen van gebruikers gegevens gebruik je
sr_feuser_register. Deze kan je mooi uitbreiden met extra
invulmogelijkheden. Ook kan je die goed koppelen met de extensie
directmail. Dan kan je gebruikers een specifieke nieuwsbrief mailen, dat
kan zelfs categorie specifiek.

Vraag is wel... wil je dat mensen eerst inloggen (en dus al geregistreerd
zijn) en dan pas een formulier invullen/wijzigen? en wat voor soort
informatie staat er dan op dat formulier? en moet die informatie ook
doorzoekbaar zijn? Complexe formulieren zou ik powermail voor gebruiken.

Tevens bied je allerlei producten aan. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor
iets als commerce, maar misschien is dat overkill. De reden hiervoor te
kiezen is dat je op termijn producten wilt verkopen met korting of meer
een "shop"functionaliteit wilt hebben. in eerste instantie gebruik je het
dan wel niet, maar dan zit het er alvast in.

Je kunt ook een kleine content-element extensie maken met daarin een
aantal voorgedefinieerde velden. Een "aanbieder" krijgt dan een pagina
toegewezen (via de BE bereikbaar) waarin hij zijn aanbiedingen kan
plaatsen en beheren. Het doorzoeken van die gegevens gaat dan ook een stuk
gemakkelijker, namelijk gewoon via de zoekfuncties/extensies van TYPO3.

Zo even uit de losse pols, op basis van je omschrijving. Hoor graag je
aanvullingen en reacties van anderen.

groet

Willem-Peter Perquin