[TYPO3-UG Dutch] meerdere tempates binnen 1 site

Jacco van der Post jacco at id-internetservices.com
Tue Oct 11 20:31:02 CEST 2011

Hoi,

Op 11-10-2011 10:52, Jörgen Backus schreef:

> is het, net als
> bij Joomla, mogelijk om een hoofdtemplate aan te maken en enkel het
> middenstuk (waar de verschillende tekstvakken verschijnen) variabel te
> maken.

Er zijn een aantal manieren om een HTML template te koppelen. De meest
gebruikte zijn :

- met typoscript en markers en comments in je HTML template
- idem maar dan zonder comments met hulp van de extensie Automaketemplate
- TemplaVoila
- Fluid Template

Met alle 4 de methoden is dit bijzonder goed mogelijk in TYPO3.
Mocht je een van de eerste 2 methoden prefereren dan is deze nieuwe
extensie misschien interessant :

http://typo3.org/extensions/repository/view/gridelements/current/

Ik denk dat je je eerst zou kunnen verdiepen in welke methode je wilt
gaan gebruiken.

--
Met vriendelijke groet
Kind Regards