[TYPO3-UG Dutch] RealURL module en Imagelightbox

Martijn de Vries m.devries at mediamere.com
Mon Mar 28 15:54:28 CEST 2011

Beste TYPO3'ers,

Op het moment werk ik met TYPO3 4.4.6 en heb ik een deels werkende RealURL
module. De volgende extensies gebruik ik voor mijn website:
RealURL module: http://typo3.org/extensions/repository/view/realurl/current/
Lightbox module:
http://typo3.org/extensions/repository/view/kj_imagelightbox2/current/

*Probleem:*
De RealURL module zelf werkt prima, maar ik heb een probleem met de lightbox
extensie die ik gebruik. Als ik een pagina bezoek zonder RealURL toepassing
wordt de pagina goed weergegeven, maar zodra ik gebruik maak van een link
met RealURL toepassing worden de afbeeldingen niet zichtbaar.

*Mogelijke oplossing voor de zichtbaarheid, maar heeft niet helemaal
gewerkt:*
In de handleiding van de RealURL module op de TYPO3 website wordt als
oplossing weergeven om de regel: <base href="http://your.domain.com/"> aan
de template toe te voegen. Deze oplossing werkt om de afbeeldingen zichtbaar
te maken, maar helaas werkt de Lightboxmodule hierdoor niet en worden
afbeeldingen die normaal gezien rechts te zien zijn, nu aan de linkerkant
geplaatst.

Zelf denk ik dat het te maken heeft met de toegang tot de configuratiemap
van TYPO3, maar wat is jullie oplossing? Ik heb ook al het een en ander in
het htaccess bestand uitgeprobeerd.

Alvast bedankt en ik ben benieuwd!

Met vriendelijke groet,

Martijn de Vries