[TYPO3-UG Dutch] Foutieve url naar nieuws bij kopieren tt_news item

Jochem Nabuurs jochem.nabuurs at gmail.com
Thu Jun 30 08:59:58 CEST 2011

Op 29 juni 2011 22:33 schreef Daniel Doesburg | DOESBURG.BIZ <
daniel at typo3-nl.eu> het volgende:

> Mmmmm . . .
>
> 'k Kan je niet helemaal volgen.
>
> Op een (bovenstaande) pagina heb je een (tt_news detail) pagina.
> Op die pagina wordt een reis weergegeven.

correctie: op bovenstaande url....

> Nu haak ik al af. Een pagina op een pagina waarop een reis wordt
> weergegeven die ook nog eens gekopieerd gaat worden.
>
> In mijn beleving is een tt_news detail pagina een pagina (niet in menu) die
> aangeroepen wordt als op een list-item van een tt_news record geklikt wordt.
> Ja, ik weet dat je ook 1 specifiek tt_news record op een bepaalde pagina
> kunt tonen. Is dat wat je bedoelt?

met tt_news detail pagina bedoelen we dus hetzelfde.

> Dan kopieer je een reis in de backend met behulp van het klembord.
> Wat kopieer je dan? Wat is een reis? Een pagina of een tt_news record? Of
> misschien de plugin waarmee je zo'n specifiek tt_news record toont?
>
> Dit hele bovenstaande verhaal kan ook nog eens op een Ctype "insert record"
> betrekking hebben.
>
> Snap je mijn onbegrip?

Zie vorige posts: "Op bovenstaande pagina bevind zich een tt_news detail
pagina, waarop een reis wordt weergegeven."
Voor zover ik weet kan op een tt_news detail pagina maar 1 tt_news record
worden weergegeven -> een reis is dus een tt_news record.

> En dan. Je gaat 1 record (pagina, content element of tt_news record,
> what-ever) kopieren. Maar dan met het klembord? Ja kan. Maar is voor 1
> record niet gebruikelijk. Dus nog meer verwarring in mijn bovenkamer.
> "Bedoelt 'ie wel wat 'ie zegt?"

Wat is dan wel de "gebruikelijke" manier om 1 record te kopieren. De records
die ik gebruik bevatten veel data die steeds hetzelfde is. Om te voorkomen
dat gebruikers die data iedere keer opnieuw in moeten voeren (en hierbij
wellicht fouten maken) kopieren ze deze. Als jij een andere (betere) manier
weet dan hou ik me zeer aanbevolen.

> En tenslotte, maar daar ben ik niet 100% zeker van,wordt, voor zover ik
> weet pas een realurl record aangemaakt als de pagina getoond wordt. Dus als
> je kopieert en dan eerst de naam wijzigt voordat de pagina gerenderd wordt,
> zou het goed moeten gaan.

Je slaat de spijker op zijn kop. Hier ging ik dus vanuit. Ik zal dit
nogmaals testen voordat ik hier een bewering over doe.