[TYPO3-UG Dutch] Vreemde tekens bij RSS

Martijn de Vries m.devries at mediamere.com
Sun Jul 17 22:23:17 CEST 2011

Beste TYPO3'ers,

Op dit moment ben ik aan het experimenteren met RSS Feeds. Ik maak gebruik
van de SPR RSS extensie:
http://typo3.org/extensions/repository/view/spr_rss/current/. Helaas zit bij
deze extensie geen handleiding.

Ik zou graag gebruik willen maken van de RSS feeds van NU.nl. Bij het
configureren en bekijken van de nieuwsfeeds kom ik vreemde tekens tegen. Op
internet heb ik het een en ander aan research gedaan en schijnt het te
liggen aan het charset.

Als ik de broncode van mijn website bekijk zie ik het volgende terugkomen:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

Volgens mij wordt dit automatisch door de extensie in TYPO3 gegenereerd. Kan
dit kloppen? Heeft iemand hier ervaring mee of gebruiken jullie een andere
RSS module?

Het lijkt mij geweldig als jullie mij op weg willen helpen tot de oplossing.

Alvast bedankt en graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,

Martijn de Vries