[TYPO3-UG Dutch] output tekst inclusief RTE html opmaak

Muriel le Pair typo3 at strangefruit.nl
Mon Jan 31 13:07:55 CET 2011

Op 30-1-2011 11:00, Rik Willems schreef:
> Er zijn absoluut was aanmerkingen te maken op de documentatie van TYPO3.
> Echter, er is de afgelopen tijd veel aandacht aan besteed en dit heeft
> ook geholpen.

Klopt. Het valt me op dat de documentatie beter wordt. Maar het zijn nog
steeds word documenten. Dat betekent per definitie dat het nog steeds
hopeloos moeilijk is om de informatie te vinden die je zoekt (ze zijn
gewoon slecht doorzoekbaar).

> Wat betreft de core is alles terug te vinden. Echter, je
> moet het documentatie systeem (TSref bijvoorbeeld) even onder de knie
> krijgen. Ook zit hier een stukje legacy in waardoor het niet zo gelikt
> is als bij andere platformen.

Ok. Maar het spijt me zeer ik vind OpenOffice echt een ramp als het gaat
om het doorzoeken van bestanden.

> Een gemis is één centrale plek waar alles samenkomt.

Precies!

> In plaats daarvan
> hebben vele mensen een site opgezet waar veel informatie te vinden is.
> Nu merk ik dat Google hier een uitkomst biedt. Type in wat je wil in een
> duidelijk zoekterm en je vindt wat je zoekt.
> Zoeken op: typo3 typoscript select content
> Levert:
> http://www.typo3wizard.com/en/articles/explaining-the-content-object.html

Klopt. Maar het is versnippert, vaak verouderd (of de info klopt gewoon
niet) en juist datgene wat je zoekt is niet te vinden.

--
met vriendelijke groet,

Muriel le Pair