[TYPO3-UG Dutch] output tekst inclusief RTE html opmaak

Rik Willems rik at actiview.nl
Sun Jan 30 11:00:44 CET 2011

> Mijn opmerking over knowledgebase blijft echter wel staan. Wat mij
> betreft is dat het grootste gemis van TYPO3. Er is een TSref, er zijn
> duizenden word documenten waar mensen overduidelijk op hebben zwoegen.
> Maar die documenten zijn vaak behoorlijk outdated (mooi voorbeeld is de
> documentatie over indexed search (klopt gewoon niet) ). En er is
> ontzettend veel informatie te vinden op internet maar die informatie is
> vreselijk versnippert en het kost behoorlijk wat tijd om te vinden wat
> je zoekt.

Hoi Muriel,

Er zijn absoluut was aanmerkingen te maken op de documentatie van TYPO3.
Echter, er is de afgelopen tijd veel aandacht aan besteed en dit heeft
ook geholpen. Wat betreft de core is alles terug te vinden. Echter, je
moet het documentatie systeem (TSref bijvoorbeeld) even onder de knie
krijgen. Ook zit hier een stukje legacy in waardoor het niet zo gelikt
is als bij andere platformen.

Een gemis is één centrale plek waar alles samenkomt. In plaats daarvan
hebben vele mensen een site opgezet waar veel informatie te vinden is.
Nu merk ik dat Google hier een uitkomst biedt. Type in wat je wil in een
duidelijk zoekterm en je vindt wat je zoekt.
Zoeken op: typo3 typoscript select content
Levert:
http://www.typo3wizard.com/en/articles/explaining-the-content-object.html

Succes!