[TYPO3-UG Dutch] Aankondiging TYPO3 4.5rc1

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sun Jan 23 18:04:25 CET 2011

Hoi Rob,

On 23-1-2011 13:59, Rob Vonk wrote:
> 2011/1/22 Jigal van Hemert<jigal at xs4all.nl>:
> [snip]
>
> Ik heb de nieuwe extensiemanager getest en ik geloof dat hij nog niet
> productierijp is. Zie http://bugs.typo3.org/view.php?id=17239

Het valt redelijk mee. Even wat achtergronden:

De code op de achtergrond die het eigenlijke werk doet is hetzelfde als
van de "oude" extensie manager. De nieuwe EM is in feite een andere
presentatie.

De "oude" schermen zijn gewoon beschikbaar en sinds beta4 ook weer
standaard beschikbaar (dit is via de configuratie van de extensie
"Extension Manager" uit te schakelen).

> Ben ik de enige die dit niet handig vindt? Als ik een bug wil
> rapporteren dan moet ik eerst uitzoeken waar ik dat moet doen. Er
> zullen vast goede redenen voor zijn maar ik vind het niet handig om
> twee redenen:

De reden is simpelweg dat de ontwikkeling voorlopig nog plaatsvindt in
een afgesloten repository (op forge). Een aantal deelprojecten is al
definitief in de core opgenomen en daarvan kunnen bugs door het hele
core team aangepakt worden en dus horen de meldingen ook in de centrale
bugtracker thuis.

> Ik heb alle bugreports dus op bugs.typo3.org gedaan.

Ik wil niet erg hard klinken, maar in feite heb je daar vooral jezelf en
andere gebruikers mee. De ontwikkelaars van de projecten waarvoor een
aparte bugtracker werd genoemd kijken in eerste instantie in die
bugtracker. Andere ontwikkelaars vinden misschien de issues in de
centrale bugtracker en zullen wellicht de moeite nemen om een issue op
forge aan te maken.
Dit kost allemaal meer tijd en meer moeite voor de ontwikkelaars waarvan
je verwacht dat ze de problemen oplossen.
Het is nog altijd zo dat er meer mensen zijn die TYPO3 gebruiken en
testen dan dat er ontwikkelaars zijn.

Het is bovendien een tijdelijke situatie, want na de release zullen deze
projecten hoogstwaarschijnlijk naar de centrale bugtracker verhuisd worden.

Even iets over een van je issues: de te kleine schermpjes zijn gewoon te
verplaatsen en te vergroten. Door de titelbalk te verslepen kun je het
schermpje op een andere plaats zetten en aan de randen zie je de cursor
veranderen en kun je in de aangegeven richting het schermpje vergroten
of verkleinen.

Een aantal van je issues is al verholpen viel me op. Dus dat zal in de
final release meegenomen worden.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.