[TYPO3-UG Dutch] TMENU als geen subpagina's sluit div

Muriel le Pair typo3 at strangefruit.nl
Fri Jan 21 10:23:31 CET 2011

Hoi Daniel,

Op 20-1-2011 17:51, Daniel Doesburg schreef:

> Wat is de bedoeling?
Tja is een beetje omslachtig menu.. Het gaat om een hoofdmenu en een
submenu. De eerder geposte code heeft betrekking tot het submenu. Als je
met je muis over het hoofdmenu gaat moet elders op de pagina de
bijbehorende layer op poppen, vandaar de wrap rondom uid:

stdWrap.cObject = COA
stdWrap.cObject {
    10 = TEXT
    10 {
         field = uid
         wrap =  <div id="subm|" class="submenu"><ul>
    }
    20 = TEXT
    20.field = title
}

> De HTML die je er bij zet ziet er goed uit. Ergens
> heb je een tikfout IFNUB ipv IFSUB, maar ik denk niet dat dat je
> probleem is.

Nee klopt IFSUB stond er even tijdelijk in zodat ik de boel wat beter
kan herkennen.

> Kun je laten zien wat er uit komt aan HTML en wat je er graag uit wilt
> hebben?

Als elke hoofdpagina een of meerdere subpagina's bevat dan gaat het goed
en ziet de html er zo uit:

    <ul>
    </ul>
    <ul>
    </ul>

Als een hoofdpagina geen subpagina's bevat stort de html in en ziet de
code er zo ongeveer zo uit:

    <ul>
    </ul>
    <ul>
         <ul>
              <ul>

Dat komt omdat de sluit div hier wordt uitgeprint:
2 = TMENU
2 {
    wrap = |</ul></div>
}
Als er geen subpagina's bestaan wordt 2 niet uitgeprint en ontbreekt de
sluit div. Logisch, ik weet alleen niet hoe ik in dat geval de sluit div
toch kan uitprinten (wat ik dus eigenlijk zoek is IFNOSUB.. alleen die
bestaat niet.

--
met vriendelijke groet,

Muriel le Pair