[TYPO3-UG Dutch] 301 redirect

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sat Jan 15 22:58:27 CET 2011

Hoi,

On 15-1-2011 22:34, HocomAdvies [ Wiechert Hooghwinkel ] wrote:
> Na enkele uren google en try-outs met de .htaccess lukt het
> redirecten van de geindexeerde url's nog steeds niet. Ik heb onderaan
> de .htaccess van typo3 4.4.4 het volgende geprobeerd in verschillende
> versies. Maar helaas krijg ik bij het volgen van de betreffende url
> steeds het resultaat: Error Reason: Segment "actie=aanbieding_nieuw"
> was not a keyword for a postVarSet as expected! hetzelfde voor
> aanbieding.php ...

> RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/aanbieding.php/$
 > RewriteRule .* /aanbieding/ [L,R=301]

Het woordje "onderaan" was al een aanwijzing :-)

Misschien is het je opgevallen dat veel van de RewriteRules de flag "L"
bevatten [1]. Dit is de "L" van "Last", oftewel stop met verder
afhandelen van rewrites.

Hoogstwaarschijnlijk staat eerder in het .htaccess bestand:
RewriteRule .* index.php [L]

Enfin, je raadt het al, alles (.*) moet hergeschreven worden naar
index.php en [L] : als dit matcht is dit de laatste rule die moet worden
verwerkt.
Wat je hier ook onder zet qua RewriteRules maakt niet meer uit.

Je zult dus je redirects eerder moeten neerzetten.

[1] http://httpd.apache.org/docs/current/mod/mod_rewrite.html#rewriteflags

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.