[TYPO3-UG Dutch] default language (L=0) lijkt te verdwijnen uit URL als ik realurl gebruik

Rik Willems rik at actiview.nl
Thu Jan 6 19:40:49 CET 2011

> in de onderstaande link
> http://lists.typo3.org/pipermail/typo3-english/2006-November/033614.html
> <http://lists.typo3.org/pipermail/typo3-english/2006-November/033614.html>zag
> ik ook wat de algemene verwarring is over L en sys_language_uid :
>
> "what does the L-parameter do?
>
> it selects sys_language_uid and some other values, defined in your
> (main)template with conditions."
>

> dat is natuurlijk niet het geval.

Volgens mij klopt dit wel. De L parameter in zichzelf doet niets. En
TYPO3 reageert op config.sys_language_uid. Ik heb niet het idee dat
TYPO3 dit uit zichzelf oplost.

> L wil - in combinatie met sr_language_menu - simpelweg zeggen:
> de gebruiker heeft een item uit een pull-down menu gekozen.
>
> het probleem is dat,
> als sr_language_menu besluit om
> de informatie ("gebruiker heeft iets gedaan") niet door te geven voor L=0
> dan kan ik niet zien dat de gebruiker iets gedaan heeft

Alternatief is dat je geen default language gebruikt. Dus geen id=0.
Nadeel is wel dat je content niet meer aan een orgineel kan koppelen.

Groet, Rik