[TYPO3-UG Dutch] CRM (Customer Relationship Management) database

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Sat Jan 1 00:55:15 CET 2011

hi Martijn,

ik weet helaas (nog) niets van sugar- of andere CRM systemen
maar gelukkig wel weer van MS-Access

een heel makkelijke manier om gegevens van MS-Access naar andere databases
zoals MySQL over te hevelen is via een koppeling genaamd "ODBC"

voor de koppeling van MS-ACCESS met MySQL zie

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/connector-odbc-examples-tools-with-access.html

<http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/connector-odbc-examples-tools-with-access.html>het
werkt als volgt:
1. je installeert de ODBC driver
2. in MS-ACCESS maak je een externe tabel (via de ODBC koppeling) en dan doe
je geen import maar (snel-)koppeling
3. nu kun je bij de tabel in Sugar- of andere CRM
4. in MS-Access maak je een (conversie-)query waarin je de lokale data
converteert naar de data die Sugar- of andere CRM snapt. in SQL ziet het er
dan uit als "insert into CRM-tabel (veld1,veld2...veldx) select from
lokale-access-tabel (veldA, veldB *10, veldC)"

als je hulp nodig hebt, stuur dan even een email naar woepwoep at gmail.com
of bel me op 06-29584582

hartelijke groeten Ronald

Op 31 december 2010 14:13 schreef Martijn de Vries
<m.devries at mediamere.com>het volgende:

http://www.red-seadog.com
http://www.maakjegeenzorgen.nl