[TYPO3-UG Dutch] Dubbele mailing met Direct Mail en categorieën

Frank Weima weima at lift.nl
Fri Dec 16 12:40:22 CET 2011

Beste mensen,

Er wordt door een klant regelmatig nieuwsbrieven verstuurd. Personen en bedrijven kunnen zich aanmelden voor deze nieuwsbrief in drie verschillende hoofd categorieën (alle drie kan ook), namelijk: BEZOEKERS, ALGEMEEN en PERS. Hierin staan weer subcategorieën (onderwerpen) zoals 'Vrouwen', 'Kleding', etc.

Als de nieuwsbrief verstuurd werd naar alle drie hoofd-categorieën, kreeg iemand die dus in meerdere categorieën zat de nieuwsbrief dubbel. Dit heb ik inmiddels opgelost door de direct-mail module aan te passen (in /direct_mail/res/scripts/class.tx_direct_mail_static.php). Via een output met print_r() leek het allemaal opgelost te zijn.

Vorige week kreeg ik opnieuw een bericht dat iemand drie keer een mailing ontvangen heeft, maar na controle zit die persoon maar in één (hoofd)categorie en ook maar één subcategorie; hij hoort de mailing dus maar één keer te ontvangen. Als ik kijk in de Direct Mail-log in MySQL, dan zie ik inderdaad dat de mail-ID drie keer verstuurd is. Hetzelfde geldt voor meerdere personen.

Heeft iemand voor mij een idee en/of oplossing hoe dit opgelost kan worden? Of een idee waar ik zou moeten kijken?

Alvast bedankt en een goed weekend!

Frank Weima