[TYPO3-UG Dutch] Menu |

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Thu Dec 15 13:50:57 CET 2011

Hoi,

On 15-12-2011 12:55, Roel Zeilstra wrote:
> In het menu wil ik graag pipes hebben als verdeler.
>
> Voorbeeld: Dit | is | een | menu | met | 7 | knoppen

Hier kom je op een moeilijk te begrijpen punt in Typoscript aan:
optionSplit.

Heel veel properties (met name in menu's) ondersteunen optionSplit.
Hiermee kun je verschillende waarden gebruiken voor diverse items die in
feite dezelfde Typoscript eigenschappen hebben. Dus voor het eerste
menu-item een andere wrap dan voor de rest of gecompliceerde zaken als:

1a, 1b, 2a, 2b, 2a, 2b, 2a, 2b, 3a, 3b of bij minder items:
1a, 1b, 2a, 2b, 2a, 3a, 3b

In het hoofdstuk "Objects and properties" van TSref staat een
uitgebreide uitleg met veel voorbeelden.

In jouw voorbeeld zou het met:
wrap = ||||
(uit m'n hoofd) moeten werken. | is het |-teken, maar omdat deze
gebruikt wordt als scheidingsteken in de wrap...
Als je TSref erbij hebt, hier gebruik ik alleen twee subparts
(gescheiden met || ) van het eerste item (items gescheiden met |*| ) in
optionSplit. Het laatste subpart wordt herhaald, dus voor de 2e en
latere items wordt een '|'-teken gezet.

Met een uitgebreidere wrap (een span om het menuitem) wordt het wat
duidelijker:

wrap = <span class="menuitem">|</span> || &#124;<span
class="menuitem">|</span>

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.