[TYPO3-UG Dutch] tt_content media outerwrap wordt 2x geprint

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu Dec 8 08:23:52 CET 2011

Hallo Muriel,

Stap 1.
Maak een frame die doet wat jij wilt.

Stap 1a.
Voeg page-TSconfig toe:
TCEFORM.tt_content.section_frame {
    # de eerste regel verwijdert de goedbedoelde meegeleverde frames -
optioneel
    removeItems = 1,5,6,10,11,12,20,21
    # voeg je eigen toe
    addItems {
        101 = mijn test4
        102 = . . .
    }
}

Stap 1b:
Voeg typoscript toe:
## Frames
tt_content.stdWrap.innerWrap.cObject {
    101 = TEXT
    101.value = <div class="csc-frame csc-frame-test4 clearfix">|</div>
    102 = TEXT
    102.value = ...
}

Dit is hoe ik ze meestal bouw. Maar je kunt ook heel kaal "101.value = <div
class="test4">|</div>" gebruiken.

Dat was de voorbereiding.

Nu maak je een content element met de media en eentje met de text.
Die moet niet op de standaard manier worden gebruikt. Dat wil zeggen dat ik
die meestal in de kolom border (3) zet. Voor TV kun je een subfolder maken
en de elementen daarin zetten.

Vervolgens maak je op de plek waar "ze moeten komen" een contentelement van
het type "insert record" (direct na insert plugin in de selectbox). Ik noem
dit vaak het elastiekje waarmee je de andere twee bij elkaar houdt. En dat
geeft de werking goed weer.

Voor dit content element kies je als frame je nieuw aangemaakte frame.
En als elementen van dit element kies je de beide eerder aangemaakte
elementen met media en text.

Niet duidelijk? Vraag maar.

BTW voor het aanmaken van frames is er sinds een paar versies van T3 ook een
andere wijze.
Zie als voorbeeld:
http://www.typo3.net/forum/beitraege/sonstiges-2/97989/seite/1/

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg

"Muriel le Pair"  schreef in bericht
news:mailman.1.1323167461.5080.typo3-ug-dutch at lists.typo3.org...

Hallo,

Ik heb eigenlijk een text with media element nodig, maar voorzover ik
weet bestaat die helaas (nog) niet.

Daarom probeer ik het op te lossen met onderstaande code. Werkt alleen
niet helemaal.. De outerWrap (<div id="test4">) wordt dubbel uitgeprint
rondom een media element. Het tekst element werkt goed.

dus:
      media element

Uit de Object Browser kan ik niet opmaken waarom het 2x wordt
uitgeprint. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

tt_content {

   text {
     20 {
       # remove standard datawrap of all text elements
       dataWrap = |
       stdWrap {
         # add div to normal col, leave others blank
         outerWrap = <div id="test2"> | </div>
         outerWrap.if {
           equals.field = colPos
           value = 0
         }
       }
     }
   }
   media {
     20 {
       stdWrap {
         # add div to normal col, leave others blank
         outerWrap = <div id="test4">|</div>
         outerWrap.if {
           equals.field = colPos
           value = 0