[TYPO3-UG Dutch] Serverbeheer MySQL vraag

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Mon Apr 25 17:01:38 CEST 2011

Dank allen voor de tips.

Als ik dit lees zou ik bijna dit willen gaan toepassen omdat ik dan
weet dat het nooit meer dan 500 MB wordt:

InnoDB is not aware of the file system maximum file size, so be
cautious on file systems where the maximum file size is a small value
such as 2GB. To specify a maximum size for an auto-extending data
file, use the max attribute following the autoextend attribute. Use
the max attribute only in cases where constraining disk usage is of
critical importance, because exceeding the maximum size causes a fatal
error, possibly including a crash. The following configuration permits
ibdata1 to grow up to a limit of 500MB:
[mysqld]
innodb_data_file_path=ibdata1:10M:autoextend:max:500M

Echter staat er "exceeding the maximum size causes a fatal error,
possibly including a crash"

gaat dat ook echt gebeuren is mijn vraag? Omdat innodb alleen op de
index/cache tabellen van TYPO3 wordt gebruikt lijkt mij dat 500M ook
voldoende moet zijn maar ik heb dus geen idee wat er gebeurt NA 500 MB
;-) Als de boel crasht heb je niets aan deze configuratie instelling
natuurlijk.

Benieuwd of iemand weet of inderdaad TYPO3 (dus MySQL) gaat crashen
als de 500M bereikt is?

MvG,

Jordan