[TYPO3-UG Dutch] cross-side scripting > IE8

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Sep 14 19:13:53 CEST 2010

On 14-9-2010 13:27, Jordan van Bergen wrote:
> Ik blijf de melding over cross-side scripting>  IE8 houden. Ik heb dit
> gevonden:
>
> http://bugs.typo3.org/view.php?id=14858
>
> Daar staat bij:
>
> Committed to TYPO3_4-4 (rev. 8741) by Stan
> Committed to TYPO3_4-3 (rev. 8744) by me
>
> Zit deze fix nu in de huidige v4.4.2 of de volgende?

Die notes zijn van 30 augustus, dus dat zal de volgende release worden.

> Ik ben benieuwd hoe we ook in de huidige versie hier vanaf kunnen
> komen want het is me nog niet helemaal duidelijk/helder wat je nu moet
> aanpassen.

In de Core lijst is de patch (ook voor 4.4) langsgekomen [1]. Het is
iets meer werk dan een enkel regeltje aanpassen. Aangezien het in de
volgende release toch komt te zitten, kun je in dit geval veilig de core
bestanden aanpassen. Bij een update naar een nieuwere versie wordt het
in ieder geval niet weggegooid.

Het gaat om de bestanden
typo3/sysext/cms/tslib/class.tslib_content.php [2]
typo3/sysext/cms/tslib/showpic.php [3]
(dit zijn de meest recente versies van die bestanden; mogelijk zitten
daar aanpassingen in die van andere aanpassingen afhankelijk zijn. Het
beste is de patch los te laten op je installatie.)

[1] http://lists.typo3.org/pipermail/typo3-team-core/2010-August/042671.html
[2]
https://svn.typo3.org/TYPO3v4/Core/branches/TYPO3_4-4/typo3/sysext/cms/tslib/class.tslib_content.php
[3]