[TYPO3-UG Dutch] fatal error bij regulartext in blad "nieuw content element"

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Thu Nov 4 23:23:35 CET 2010

Hoi,

On 4-11-2010 18:35, Ric van Westhreenen wrote:
> Dat klopt Jigal, maar daarna heeft Cees de htaccess aangepast. Dit
> resulteerde uiteindelijkin hetzelfde resultaat. Ergo, even een

Als je de memory limit aanpast en php_info() geeft aan dat het gewijzigd
zou zijn, maar *dezelfde* foutmelding blijft verschijnen dan moet je
concluderen dat de instelling van 128M niet tot PHP is doorgedrongen.
Het probleem van te weinig beschikbaar geheugen is dus nog steeds aanwezig.

> mailtje naar de support van de hostingpartij met het verzoek meer
> geheugen uit te delen.

Ja, en een ticket dat er toch iets vreemds aan de hand is met de PHP
installatie. Als je scripts en/of htaccess instellingen mogen aanpassen,
php_info() meldt dat het is aangepast, maar het uiteindelijk geen effect
heeft, dan lijkt mij dat er iets merkwaardigs aan de hand is met de
installatie.
TYPO3 controleert op nogal veel punten of bepaalde modules aanwezig zijn
en of bepaalde instellingen actief zijn of niet en past daar z'n acties
op aan. Als dat niet betrouwbaar is kunnen de meeste vreemdsoortige
foutmeldingen ontstaan.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.