[TYPO3-UG Dutch] direct mail cronjob

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Nov 2 20:28:26 CET 2010

Hoi Allen,

Ben nu met direct mail aan het testen:

Direct Mail direct_mail 2.6.7   Lokaal Stabiel

Ik stel een statische ontvangerslijst in naar een bepaalde
gebruikersgroep. Dan verstuur ik de mailing en staat hij te wachten
totdat de cronjob hem oppakt (om de 5 minuten). Dan geeft het systeem
aan dat de mails verstuurd zijn maar er komt echter nooit een e-mail
aan. Als ik het handmatig doe gaat het wel goed.

Als ik op de server de cronjob code voor het versturen handmatig
uitvoer krijg ik dit:

./dmailerd.phpcron

Warning: require_once(./t3lib/class.t3lib_div.php): failed to open
stream: No such file or directory in
/web/www.***.nl/htdocs/typo3conf/ext/direct_mail/res/scripts/dmailerd.phpcron
on line 61

Fatal error: require_once(): Failed opening required
'./t3lib/class.t3lib_div.php'
(include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in
/web/www.***.nl/htdocs/typo3conf/ext/direct_mail/res/scripts/dmailerd.phpcron
on line 61

Volgens mij gaat het om dit stuk in de cronjob code:

// *********************
// Autoloader
// *********************
if (t3lib_div::int_from_ver(TYPO3_version) >= 4003000) {
        require_once(PATH_t3lib . 'class.t3lib_autoloader.php');
        t3lib_autoloader::registerAutoloader();
}

Iemand een idee / suggestie waarom de cronjob wel uitgevoerd wordt,
direct mail aangeeft dat het verstuurd is maar ondertussen het script
als je het vanaf de command prompt uitvoert bovenstaande foutmeldingen
geeft?

Groeten,
Jordan van Bergen