[TYPO3-UG Dutch] usergroup filteren

Drs. ing. W.S.M. Perquin perquin at yniverse.nl
Tue May 18 12:51:01 CEST 2010

Besten,

Ik wil dat een specifieke groep FE-users niet wordt opgenomen in m’n lijst.
Het betreft alle fe_users die tot de Usergroup nr 10 behoren. Probleem is
echter dat een gebruiker tot meerdere usergroups kan behoren. In de database
zie je dan bij een gebruiker als usergroup bijvoorbeeld 1,4,10 staan (deze
gebruiker wil ik dus niet opnemen in de lijst).

Wanneer ik onderstaande select gebruik, worden alleen die gebruikers niet
genoemd die alleen als Usergroup 10 hebben. Zij die tot meerdere usergroups
behoren zie ik nog steeds.

table = fe_users

  select {

    #ID of the Userfolder

    pidInList = 148

    orderBy = username,company,city

    #alleen leden worden gepubliceerd. geinteresseerden tellen niet

    where = usergroup <> 10

  }

Hoe los ik dit op???? Als het überhaupt kan.

W-P