[TYPO3-UG Dutch] Content halen uit mulitiple (verschillende) Database.

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Wed May 12 11:52:51 CEST 2010

hi Idar,

ik zat met hetzelfde probleem voor mijn administratie, namelijk
ik wil dezelfde code beschikbaar stellen voor meerdere administraties,
elk met hun eigen (externe) database.

mijn oplossing was een stukje php code

<?php

function openDB() {

	mysql_connect("externe.database.com","login-user","pass-word") or
die(mysql_error());
	mysql_select_db("database-naam") or die(mysql_error());

} // end function

function doQuery($p_query) {

	openDB();
	$res = mysql_query($p_query) or die(mysql_error());

	return $res;

} // end function

?>

Tijdens de vorige UG dag in Delft vroeg ik aan iemand uit het core team wat
handig is om te doen. Hij zei: "simpel, je maakt gewoon een kopie van
RECORDS en daar voeg je de verwijzing naar de
DBHOST:DBNAME:DBUSER:DBPASSWORD aan toe."

Echter ik ben er nooit toe gekomen om dit te implementeren.

Hope this helps

Op 7 mei 2010 15:27 schreef I.Sprock | Idar Creative <mail at idar.nl> het
volgende:

> Beste lijst,
>
> Tot op heden heb ik geen reactie over dit onderwerp ontvangen.
>
> Wij willen nu bijna dezelfde oplossing:
> http://www.idar.nl/Intra-extranet-website.gif
>
> Maar in dit geval zitten de (externe) tabellen in dezelfde DB als TYPO3.
> Kan ik met deze methode, makkelijk een plugin maken om de informatie te
> laten zien en/of moet ik de tabellen in TYPO3 "registreren".
>
> Mijn kennis is hier miniem, dus laat me graag informeren naar andere
> mogelijkheden.
> (outsourcing is bespreekbaar!)
>
> Met groet,
> [...]

Come and join me on Ecademy Club "Follow Me - learn how to become the Warren
Buffet of the Atttention Economy"
http://www.ecademy.com/account.php?op=signup&c=5591&xref=69061