[TYPO3-UG Dutch] xml vanuit Indesign importeren in typo3 pages en content

info at emaginit.be info at emaginit.be
Tue May 11 20:30:21 CEST 2010

Beste typo3-ers,

Is er iemand die mij op weg kan helpen met de vraag of er in typo3 een extenties beschikbaar is om gegenereerde xml bestanden vanuit Indesign in typo3 backend te importeren?

Cool zou zijn dat je vanuit een productcatalogus uit Indesign per product afzonderlijke typo3 pagina's zou kunnen genereren op basis van xml.
M.a.w. een workflowautomatisatie van print naar typo3-web.

Bestaat er al een typo3- extentie voor zo'n toepassing ?

Ik heb gezocht in de repository, maar de extenties die betrekking hebben op xml import zijn vaag en weinig gedocumenteerd.

Ik heb gekeken naar :
XML RSS-Feed Import : via een record verwijs je blijkbaar naar een url.  Het xml bestand heb ik geupload in de dam-file manager.  Ik vind het al vreemd dat je geen bestand kan toewijzen.
Waarschijnlijk is het dan ook niet de juiste extentie.

xml_contentrendering : buiten dat ik de template heb geactiveerd weet ik totaal niet hoe dit in zijn werk gaat.

rlmp_officeimport is blijkbaar enkel om office-documenten te integreren.

In de engelse mailinglist vond ik een interessant gegeven: Indesign importer.  Is dit project ooit tot een goed einde gekomen ?
http://www.mail-archive.com/typo3-english@lists.netfielders.de/msg21950.html

Misschien is dit een thema voor de komende typo3 gebruikersdag NL/BE mocht iemand hier ervaring mee hebben ?

Alvast bedankt voor tips hieromtrent.

Met vriendelijke groeten

Aline Vandecasteele