[TYPO3-UG Dutch] Powermail niet bij add content te selecteren als plugin ????

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sat Mar 6 15:16:46 CET 2010

Daniel Doesburg | Doesburg.biz wrote:
> Omdat Alex dat zo gemaakt heeft. Al vanaf de allereerste versie is
> Powermail een content type.
> Dat je het soms wel en soms niet in de wizard kunt vinden is ook al een
> oud fenomeen waar ik geen oplossing voor weet.

Inderdaad is dat een keuze van de programmeur. In de kickstarter is dit
vrij simpel te kiezen. Die keuzes zorgen voor combinaties van aanroepen van
- t3lib_extMgm::addPlugin() in ext_tables.php
- t3lib_extMgm::addPItoST43() in ext_localconf.php

Daarmee is te bepalen of je extensie als plugin, menu/sitemap, header,
textbox entry door het leven gaat of alleen geïnclude wordt. Daarnaast
is het bepalend of de plugin in de new content element wizard
terechtkomt of in de lijst plugins staat die je kunt vinden als je een
algemene plugin invoegt.

Afhankelijk van je doelgroep en hoe vaak je verwacht dat een plugin in
een site gebruikt gaat worden (een gastenboek vaak maar 1x, maar tt_news
zie je in vele hoedanigheden op meerdere pagina's terug) beslis je als
auteur waar je je extensie zichtbaar wilt maken.

--
Jigal van Hemert.