[TYPO3-UG Dutch] Powermail niet bij add content te selecteren als plugin ????

Daniel Doesburg | Doesburg.biz daniel at typo3-nl.eu
Sat Mar 6 08:09:54 CET 2010

Hoi Jordan,

Op 5-3-2010 20:51, Jordan van Bergen schreef:
> Iemand een idee waardoor dit komt?

Omdat Alex dat zo gemaakt heeft. Al vanaf de allereerste versie is
Powermail een content type.
Dat je het soms wel en soms niet in de wizard kunt vinden is ook al een
oud fenomeen waar ik geen oplossing voor weet.
Op pagina 18 van de handleiding zie je onder het plaatje van de wizard
hoe je Powermail als een contenttype gebruikt. En dus niet als een plugin.

Ook als Poermail in de wizard gekozen hebt zul je, veronderstel ik, in
het content element geen tabje "Plugin" hebben.

> Dit is voor jou Aline waarschijnlijk ook irritant dat het alleen zo
> werkt of niet?

Waarom vind je het irritant? Als een redacteur een content type "Header"
wil gebruiken heb je exact hetzelfde verschijnsel. Alleen staat de optie
"Header" wat hoger in de dropdown en is daar misschien iets
gemakkelijker te vinden.

En er zijn meer extensies die op deze manier werken (o.a. media,
typoscript).

Zelf adviseer ik redacteuren om niet de wizard te gebruiken en als je er
niet omheen kunt om dan altijd klakkeloos de bovenste optie te kiezen en
dan in het element het gewenste type te kiezen. Want pas daar heb je
alle mogelijkheden beschikbaar.

Zie boven

Dat komt omdat de extensie zo gebouwd is. Zou weird zijn als je
Powermail daar wel vond.

Nee, dat is, althans voor mij, een openstaand puntje waar ik nog geen
antwoord of remedie voor heb. Maar er zijn grotere bugs  :-)

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg