[TYPO3-UG Dutch] Problemen met centreren en menu

mahammer mahammer at xs4all.nl
Tue Mar 2 09:29:20 CET 2010

Beste Henk,

Deze heeft de al een a:hover, a:visited en een a:. Beiden krijgen de CSS:
color: white; Internet Explorer ziet dit als de kleur wit neem ik aan? OF
moet dit overal: font-color: #ffffff; Raar dat andere browsers het menu wel
goed pakken, maar het blijft helaas IE die moeilijk doet. Ook op Google heb
ik actief gezocht op de functie: inherit
(http://www.handleidinghtml.nl/css/eigenschappen/legenda/legenda02.html).

Ik snap er niets meer van. :( Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mijn CSS opbouw is als volgt:
/** MENU SLIDEMENU **/
.jqueryslidemenu{
padding-top: 108px;
width: 100%;
}

.jqueryslidemenu ul{
font: 14px Arial, Helvetica, sans-serif;
font-color: #ffffff;
list-style-type: none;
margin: 0;
padding: 0;
float: left;
}

/*Top level list items*/
.jqueryslidemenu ul li{
padding-bottom: inherit;
position: relative;
display: inline;
float: left;
}

/*Top level menu link items style*/
.jqueryslidemenu ul li a{
display: block;
/*background: #333333; /*background of tabs (default state)*/
font-color: #ffffff;
color: white;
float: left;
padding: 6px 15px 5px;
text-decoration: none;
}

* html .jqueryslidemenu ul li a{ /*IE6 hack to get sub menu links to
behave correctly*/
font-color: #ffffff;
display: inline-block;
}

.jqueryslidemenu ul li a:link, .jqueryslidemenu ul li a:visited{
font-color: #ffffff;
/*background: #E7E7E7;*/
}

.jqueryslidemenu ul li a:hover{
border: none;
color: white;
/*background:#245289
url('http://www.mediamere.com/content/images/nav-selected-center.png')
no-repeat scroll top right;*/
background:#b0110c url('../images/nav-selected-center-red.png') no-repeat
scroll top right;
}

/*1st sub level menu*/
.jqueryslidemenu ul li ul{
position: absolute;
z-index: 100;
left: 0;
top: 0;
border: none;
background: #333333; /*sub menu background color */
display: block;
visibility: hidden;
}

/*Sub level menu list items (undo style from Top level List Items)*/
.jqueryslidemenu ul li ul li{
display: list-item;
float: left;
}

/*All subsequent sub menu levels vertical offset after 1st level sub menu
*/
.jqueryslidemenu ul li ul li ul{
top: 0;
}

/* Sub level menu links style */
.jqueryslidemenu ul li ul li a{
font: 13px Arial, Helvetica, sans-serif;
width: 190px; /*width of sub menus*/
color: white;
margin: 0;
border: none;
padding: 6px;
padding-right: 0px;
}

.jqueryslidemenu ul li ul a:visited{
color: white;
background-color:#333333;
}

.jqueryslidemenu ul li ul a:hover{
color: white;
background:#555555;
/*url('http://www.mediamere.com/content/images/nav-selected-center.png')
no-repeat scroll top right;*/
}

.jqueryslidemenuz ul li ul li a:hover{ /*sub menus hover style*/
background:#555555;
}

Bericht van Henk:

On Tue, 2 Mar 2010 08:54:59 +0100, Henjo Hoeksma <hphoeksma at stylence.nl>
> [...]