[TYPO3-UG Dutch] Scheduler problemen op shared host

Felippe van Eekhout feekhout at xs4all.nl
Mon Mar 1 10:05:23 CET 2010

Morgen allemaal,
ik probeer de scheduler (voorheen gabriel extensie, nu core) aan de praat
te krijgen om voor de cal-extensie de agenda te updaten. Het betreft een
shared server.

Als ik de test job (versturen mail) via de back-end (scheduler) uitvoer,
wordt het mailtje netjes verzonden.

Echter via de cronjob (via control panel ingevoerd):
/home/website/website.nl/html/typo3/cli_dispatch.phpsh scheduler

krijg ik de volgende melding:
PHP Fatal error:  Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to
allocate 311296 bytes) in
/chroot/home/website/website.nl/html/typo3conf/ext/cal/res/PEAR/Date/TimeZone.php
on line 1364

in mijn htaccess heb ik voldoende geheugen toegekend: php_value
memory_limit 32M. De (standaard) 8MB wordt blijkbaar weer ergens anders
ingesteld (waarschijnlijk wordt de cron job niet via mijn instellingen
uitgevoerd).

Wat cron jobs betreft ben ik (nog) echt een noob, maar de helpdesk zei
iets over TimeZone.php aanroepen en 'wget'. Ik heb geen idee wat de
scheduler allemaal uitvoert bv of de TimeZone.php wordt aangeroepen? Ook
heb ik geen idee of ik met 'wget' verder kom.

Kan iemand me helpen in de wereld van cronjobs en typo3 ;) voordat ik de
helpdesk verder ga lastigvallen

Gr Felippe