[TYPO3-UG Dutch] tt_news rendert subheader met <tab> er voor -> hoe krijg je dat weg?

Henjo Hoeksma me at henjohoeksma.nl
Wed Jun 30 20:38:05 CEST 2010

On 2010-06-22 16:10:07 +0200, Jordan van Bergen said:

> Ik begin ergens te komen. Zodra ik een tt_news item toevoeg aan een
> pagina gebeurt dit fenomeen. Nu met google zie ik opeens dit:
>
> "" is the Byte Order Mark (BOM) of the Unicode Standard.
> Specifically it is the hex bytes EF BB BF, which form the UTF-8
> representation of the BOM, misinterpreted as ISO 8859/1 text instead
> of UTF-8.
>
> Probably what it means is that you are using a text editor that is
> saving files in UTF-8 with the BOM, when it should be saving without
> the BOM. It could be PHP files that have the BOM, in which case they'd
> [...]

Hi Jordan,

een aantal dingen die ik zou checken is:
- de editor die je gebruikt, slaat die op als utf-8?
- je ftp client: ASCII of Binary format bij het uploaden?
- in de install tool checken of je BE utf-8 gebruikt
- de db checken of deze utf-8 gebruikt (zowel connection als collation)

Het probleem is mij onbekend...

Henjo
--
http://henjohoeksma.nl  |  a dutch blog of a TYPO3 freelancer