[TYPO3-UG Dutch] tt_news rendert subheader met <tab> er voor -> hoe krijg je dat weg?

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Jun 22 14:36:45 CEST 2010

Hey allen,

Ik heb iets heel raars.

In de broncode van een pagina met tt_news items staat dit:

	<li>

Er zit dus een <tab> voor de <li>. Ik wil die tab niet maar tt_news
rendert dit ALTIJD bij de subheader. Hoe krijg je dit in vredesnaam
weg uit de broncode?

Waarom is dit zo frustrerend voor mij? Als ik op deze webserver een
niieuwsbrief verstuur die opgebouwd wordt via een nieuwsbrief pagina
met tt_news items zorgen die tabs ervoor dat er rare tekens in de
broncode van de mailing boven aan komen te staan: ï"¿

Ik heb het helemaal geanalyseerd. Als ik de broncode pak en de tabs
die tt_news gerenderd heeft op de pagina er uit haal en de nieuwsbrief
dan verstuur dan is het okay. Ik heb dus een 2e nieuwsbrief pagina
gemaakt met alleen broncode html. Dat is de broncode van de 1e
nieuwsbrief pagina maar dan alleen de tabs die tt_news gerenderd heeft
er uit gehaald en VOILA geen gekke tekens: ï"¿ aan de bovenkant van de
mailing.

Dit gekke fenomeen doet zich voor bij de volgende verzendsystemen:

* Direct Mail direct_mail 2.6.7
* TC Directmail tcdirectmail 2.0.3

Iemand dus een idee hoe ik er voor zorg dat tt_news geen tabs voor de
subheader rendert?

Groeten,
Jordan van Bergen