[TYPO3-UG Dutch] htaccess password geeft 404 error

Muriel le Pair typo3 at strangefruit.nl
Fri Jun 18 11:41:56 CEST 2010

Hallo,

Ik maak gebruik van realurl, en de standaard .htaccess bestand staat in
de root dir.
Ik wil graag een bepaalde map in de map fileadmin afschermen met een
.htaccess password, alleen als ik een bestand in die map probeer op te
vragen dan krijg ik een 404 error ipv een popup scherm. Als ik het
.htaccess bestand verwijder kan krijg ik het bestand wel te zien.

Wat ik niet begrijp is dat de volgende regel volgens mij aangeeft dat de
rewrite engine van de map fileadmin moet afblijven.
RewriteRule
^(typo3/|t3lib/|tslib/|fileadmin/|typo3conf/|typo3temp/|uploads/|showpic\.php|favicon\.ico)
- [L]

Iemand enig idee hoe ik een map kan afschermen met een simpel .htaccess
bestand?

--
met vriendelijke groet,

Muriel le Pair