[TYPO3-UG Dutch] t3d versies maken ... hoe doe ik dat?

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Fri Jul 23 10:29:15 CEST 2010

Dank je Jigal, ik ga er eens mee stoeien.
in de manual staat nog wel dat het joinen van tabellen uit verschillende
databases leidt tot fatal errors in de DBAL. is jou bekend of er in de T3
core gejoind wordt ? Maw zijn er tabellen die perse bij elkaar moeten
staan?
hartelijke groeten Ronald

Op 23 juli 2010 01:14 schreef Jigal van Hemert <jigal at xs4all.nl> het
volgende:

> Standaard is die verdeling niet gemaakt. Alle tabellen leven vrolijk in
> dezelfde database.
>
> De systeemextensie DBAL geeft naast ondersteuning van andere DBMSen dan
> MySQL ook de mogelijkheid om data te verdelen over databases. DBAL biedt de
> mogelijkheid om per tabel in te stellen in welke database deze staat.
> Naast een verdeling van tabellen tussen bijvoorbeeld MySQL en Postgres kun
> je ook een extra MySQL database connectie definieren.
>
> De bekende uitdrukkingen als TANSTAAFL en voor niets gaat de zon op gelden
> hier ook. DBAL gaat ten koste van performance.

> [...]

Come and join me on Ecademy Club "Follow Me - learn how to become the Warren
Buffet of the Atttention Economy"
http://www.ecademy.com/account.php?op=signup&c=5591&xref=69061