[TYPO3-UG Dutch] t3d versies maken ... hoe doe ik dat?

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Thu Jul 22 22:06:49 CEST 2010

beste mensen,

sinds anderhalf jaar ben ik samen met mijn compagnons nu bezig met Typo3
mijn niveau is zodanig dat ik weet hoe ik een "the page is not configured"
kan oplossen.

zelf kom ik uit de database wereld - alweer een paar jaar geleden, maar
roots kun je niet doorknippen - en ik zoek nu hoe binnen Typo3 het verschil
wordt gemaakt tussen user data en (schema) data dictionary

in de database wereld is (of: was) het zo dat de database waarin de data
dictionary - met daarin de namen van tabellen, van velden, van autorisatie,
enzovoorts - een andere ".db" was dan de database waarin de "user data". In
plaats van "andere .db" is later "ander schema" gekomen, maar dat is m.i.
slechts een verschuiving ; waar het om gaat is dat bijvoorbeeld een T3
user-data tabel als "tt_content" of "pages" niet thuishoort in dezelfde
database (of schema) als een tabel zoals "be_users" of "sys_filemounts".

Kort en goed, ik zou een nieuwe .t3d willen kunnen aanleveren aan een IT
afdeling.
Mijn achtergrond (zie hierboven) zegt me dat ik dus moet afblijven van
user-data.

Nu mijn vraag aan de deskundigen: is in Typo3 voorzien in een dergelijke
tweedeling (datadict en userdata)
en waar kan ik die informatie vinden?

liefst heb ik natuurlijk fysiek gescheiden omgevingen, dan test ik bijv
Typo4.4 op mijn testsite met de tabellen page en tt-content als proxy tabel
( proxy is een "remote tabel" zie o.a.
http://infocenter.sybase.com/help/index.jsp?topic=/com.sybase.infocenter.dc32702.1502/html/omni_ug/omni_ug13.htm
)

Wie kan mij helpen?
Come and join me on Ecademy Club "Follow Me - learn how to become the Warren
Buffet of the Atttention Economy"
http://www.ecademy.com/account.php?op=signup&c=5591&xref=69061