[TYPO3-UG Dutch] constante frontendtemplate uitlezen in backend extensie

Muriel le Pair typo3 at strangefruit.nl
Wed Jul 21 14:43:22 CEST 2010

Op 21-7-2010 14:24, Frans van der Veen[netcreators] schreef:
> Hoi Muriel,

> Dit is wat lastiger dan op eerste zicht lijkt.
> Als via de frontend jouw plugin wordt aangeroepen is alle TypoScript al
> geparsed, aan de hand van de page die gerenderd wordt.
>
> Als je dit vanuit de backend wil doen (ik neem aan een module), zul ja
> handmatig moeten zorgen dat de TypoScript wordt geparsed, voor de pagina
> waarop dit van toepassing is (aangezien TypoScript recursief toepasbaar
> is op pagina's). Je hebt hier dus ook een page id voor nodig.
>
> Het kan wel maar vergt uitzoekwerk.

> [...]

Hoi Frans,

Wat ik wil is eigenlijk vrij simpel. In een CMS komen meerdere websites
te staan met een template switch (backend extension) waarbij men zelf de
gewenste template kan selecteren. De templates voor root 1 zijn anders
dan voor root 2. dus ik wil graag dat men bij elke site alleen de
templates kan selecteren voor die specifieke site.
Dat zou op zich makkelijk kunnen als ik een constante van de frontend
template kan uitlezen zodat ik kan bepalen om welke site het gaat.

Dus zo iets:
- root 1
   - pagina 1
   - pagina 2