[TYPO3-UG Dutch] constante frontendtemplate uitlezen in backend extensie

Frans van der Veen[netcreators] frans at netcreators.com
Wed Jul 21 14:24:06 CEST 2010

Hoi Muriel,

Muriel le Pair wrote:
> Hoe lees ik een constante van de frontend template uit in een backend
> extensie?

Dit is wat lastiger dan op eerste zicht lijkt.
Als via de frontend jouw plugin wordt aangeroepen is alle TypoScript al
geparsed, aan de hand van de page die gerenderd wordt.

Als je dit vanuit de backend wil doen (ik neem aan een module), zul ja
handmatig moeten zorgen dat de TypoScript wordt geparsed, voor de pagina
waarop dit van toepassing is (aangezien TypoScript recursief toepasbaar
is op pagina's). Je hebt hier dus ook een page id voor nodig.

Het kan wel maar vergt uitzoekwerk.

Kun je uitleggen wat je precies wil doen? Wellicht zijn er eenvoudigere
alternatieven mogelijk (bijvoorbeeld via PageTSconfig).

Groet,

--
Frans van der Veen
Certified TYPO3 Integrator / TYPO3 Developer

Netcreators: Open Source, Open Minds, Open People