[TYPO3-UG Dutch] Backend traag

Rik luiheidsgoeroe at hotmail.com
Thu Jul 1 13:08:28 CEST 2010

Bart Veldhuizen wrote:

> het eerste dat ik altijd check is of er wel een PHP Opcode Cache is
> geïnstalleerd. Dat scheelt echt dramatisch. Hierbij een lijstje:

Helaas, APC staat al aan, en werkt naar behoren. Geen winst op dat vlak te
behalen, en ook js & plaatjes worden al gecached, en zijn niet de reden voor
de lange laadtijd. Het is echt de script-tijd die de bottleneck is
momenteel.

Enfin, misschien moet ik maar eens de boel kopiëren naar een server met
xdebug om even een profiler op de code te laten draaien, wellicht geef dat
nog wat inzicht.

--
Rik