[TYPO3-UG Dutch] Mount Points en RealURL

Rutger Mik xaser83 at gmail.com
Fri Jan 29 12:01:39 CET 2010

Beste Mensen,

De website waar we mee bezig zijn bevat een aantal mount points.
Nu ik eindelijk RealURL aan de gang heb komt het volgende probleem boven
drijven.

Dubbele content. Nu maakt dit mij niks niet uit, maar Google des te meer.

Het probleem is de 5 categoriën (industriën) bevatten diverse Mount
Points naar dezelfde pagina's.
Zie: http://typo3.zrgbv.nl/structural-steel-industry/about-us/

De url die gecreërd wordt is nu dus:
- typo3.zrgbv.nl/structural-steel-industry/about-us/

maar bij een andere industry wordt dit dan:
- typo3.zrgbv.nl/shipbuilding-industry/about-us/

Het is dezelfde pagina, maar door de industrie naam die ertussen staat,
gaat google er vanuit dat dit 2 unieke pagina's zijn.

Nu de vraag:

Is er een mogelijkheid om bij mount points dat tussenstuk (industrie
naam) er uit te filteren. Zodat alleen bij pagina's die wel per
industrie uniek zijn de volle URL te zien is?
Is dit in te stellen in de Real URL configuratie?

Beide pagina's gebruiken zonder RealURL wel de zelfde id's, alleen de MP
is anders.

http://typo3.zrgbv.nl/index.php?id=128&MP=128-117
http://typo3.zrgbv.nl/index.php?id=128&MP=128-220

Alvast bedankt voor jullie tijd.