[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 requires PHP 5.2.0 or higher.

dick hoogendijk dick at nagual.nl
Sun Jan 24 09:13:47 CET 2010

On Sat, 2010-01-23 at 16:34 +0100, Jigal van Hemert wrote:

> Net even gezocht en het blijkt dat CentOS een fork is van RedHat die in
> 2007 het levenslicht zag. Sorry dat ik niet van alle linux distributies
> hun geschiedenis ken. Overigens lijkt mij dat er in ruim twee jaar nogal
> wat verschillen zijn ontstaan tussen de twee...

Nee ze wijkt niet af. Ze is codebase compatible en garandeert dat ook
aan haar klanten. De fork moet je zien in het kader van "onbetaald".

> 'k Zou dan persoonlijk eerder gaan vragen aan CentOS waarom ze eigenlijk
> zo'n oude versie van PHP meeleveren.

Het antwoord zal zijn, omdat RedHat dat doet. ;-)

> Dit is echt niet "in de kou zetten". In 2007 is besloten nog een tijdje
> 5.1 te blijven ondersteunen, maar als linux distributies drie jaar (en dat
> is in internetjaren ongeveer een eeuwigheid) nog steeds niet overgegaan
> zijn naar een nieuwere versie dan is het tijd om verder te gaan.

Ik ben blij met je uitgebreide antwoord. Ik moet ook zeggen dat ik het
eigenlijk wel met je eens ben. Een beetje jammer is het wel want CentOS
bedient gewoon soepeltjes en is rock solid. Dat kan je van veel andere
distro's niet zeggen. Na het weer even spelen met Debian ben ik daarvan
ook afgehaakt. Ze hebben nog steeds zo HUN programma voorkeuren en laten
dat overal duidelijk blijken. Daar houd ik niet van. Ik kies zelf wel.
En eigenlijk ben ik gewoon linux ontgroeid na jarenlang gebruik van een
echte UNIX (solaris).

De sites draaien inmiddels uitstekend op een vernieuwde (Open)Solaris
machine. Het overzetten was een fluitje van een cent. Zeker na de tips
die ik hierover had ontvangen. Een eitje.
--
Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: 01D2433D
+ http://nagual.nl/ | SunOS 10u7 5/09 | OpenSolaris 2010.03 b131