[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 requires PHP 5.2.0 or higher.

dick hoogendijk dick at nagual.nl
Sat Jan 23 00:20:48 CET 2010

On Fri, 2010-01-22 at 23:40 +0100, Jigal van Hemert wrote:

> De tekst legt verder uit dat als je PHP 5.1 gebruikt je misschien geluk
> hebt, omdat ze PHP 5.2 specifieke functies zullen vermijden zolang de
> Enterprise versies van Novell en RedHat nog 5.1 bij zich hebben. CentOS
> wordt hier niet genoemd!

CentOS == RedHat! een beetje verdieping en je had dat geweten. en verder
is CentOS een enterprise linux en dus is het een idioot verschijnsel dat
TYPO3 een enterprise linux distro niet ondersteunt. Maar goed, je hebt
gelijk wb de versies. Natuurlijk is 5.1 oud.

> 'k Heb niet zo snel op de Novell en RedHat sites kunnen vinden of ze nog
> steeds met 5.1 verscheept worden.

Dat worden ze dus! En dus zijn de zakelijke gebruikers van die distro's
buitensgelsoten van een CMS dat zich zegt te richten op de zakelijke
markt. Een slechte zaak.

[datum uitleg geknipt; die is mij bekend; ik ben geen groentje op dit
gebied]

> Misschien is het je ontgaan, maar op 30 juni 2009 is PHP 5.3.0 al uitgekomen!

Beetje denigrerend toontje bespeur ik hier. Waar is dat voor nodig?

> Gezien de hoeveelheid security problemen die in de loop van tijd in de
> verschillende software pakketten is gefixt is het ten zeerste aan te raden
> recente versies van die software te gebruiken. Dus gebruik je TYPO3 4.3.0,
> dan ga je ook voor minstens PHP 5.2.x en MySQL 5.1.x

Daar denkt RedHat blijkbaar anders over en met haar vele zakelijk
gebruikers.

Samenvattend ben ik het met je eens dat het te betreuren is dat RedHat
(en dus ook CentOS) nog wordt geleverd met php 5.1 Maar, omdat dit een
zakelijke linux distro is vind ik het voorbarig van TYPO3 programmeurs
dat zij deze markt in de kou zetten door PHP 5.2 te eisen.
Maar goed, wij denken hier blijbaar anders over.