[TYPO3-UG Dutch] categorieen niet te selecteren naar tt_news upgrade van v2.5.2 naar v3.0.1

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Jan 19 15:30:36 CET 2010

Hoi Daniel,

Op maar meteen met de deur in huis te vallen: JE HEBT EEN WERKENDE
oplossing aangedragen. Echt super. Ik ga het hieronder uitschrijven
welke tip de oplossing was maar wil ook aangeven dat ik een ander
klein probleem heb die ik in een nieuwe thread zal openen. Deze hoeft
dus door niemand in deze thread beantwoord te worden omdat het nu
opgelost is.

Ik heb 1 voor 1 je tips geprobeerd:

>Zo te zien heb je de laatste versie van tt_news. Wel de updates gedraaid
>bij het installeren/updaten?

Ja, zie printscreen:
http://www.jordanvanbergen.nl/fileadmin/helpdesk/typo3/ttnewsupdate/problem4_everythingisupdatedusingtheupdater.gif

Dus na installatie tt_news v3.0.1 de update alles laten updaten.

>En eh, wat gebeurt er als je de extra tt_news extensies (even)
>déïnstalleert?

Eugh... even kijken of ik die heb.... JA, ik had er drie:

>Make tt_news records sortable with the s...  	mpossnewssorting  	1.1.1  	  	  	Local

Nadat ik deze geDEinstalleerd heb komen de categorieen weer naar
boven, SUPER TIP DUS Daniel! Dat doet dus al iets ;-)

Zie printscreen dat alles werkt:
http://www.jordanvanbergen.nl/fileadmin/helpdesk/typo3/ttnewsupdate/solution7_deinstallationof_mpossnewssorting_nowworking.gif

Dat is dus mooi!

Ik had nog 2 andere plugins die tt_news uitbreiden maar die heb ik
voorlopig intact gelaten:

rgmediaimages for tt_news  	rgmediaimagesttnews  	1.0.1 Local
News Calendar  	newscalendar  	2.1.2  	  	  	Local

Omdat bovenstaande het grootste probleem heeft opgelost en ik nu wel
in de backoffice op een pagina bij een LIST item de categorieen kan
opvragen ben ik voor nu even blij. In een aparte thread zal ik nog 1
probleem duidelijk maken waarmee ik zit sinds de upgrade van 2.5.2.
naar v3.0.1 en die hopelijk ook opgelost kan worden maar het voelt als
een bug t.o.v. 2.5.2 of men heeft het nu anders uitgewerkt maar dat
zou voor ons erg jammer zijn. Dat leg ik nog wel in de andere thread
uit.

>En eh, hoe zit het met het global storage vinkje bij installatie? Als je
>die aanvinkt moet je dat ook bij de pagina gegevens aangeven.

Ik heb het General Record Storage Page verhaal overigens uit staan in
de extensie configuratie, zie printscreen:
http://www.jordanvanbergen.nl/fileadmin/helpdesk/typo3/ttnewsupdate/problem5_grsp_off.gif

daarnaast heb ik wel op het toplevel (1e pagina website) de verwijzen
naar het GRSP staan en [is root of website], zie printscreen:
http://www.jordanvanbergen.nl/fileadmin/helpdesk/typo3/ttnewsupdate/problem6_isrootofwebsite_toplevel.gif

Dat werkt dus zoals verwacht.
1e probleem solved.

Groeten,