[TYPO3-UG Dutch] contact formulier

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sat Jan 16 22:04:48 CET 2010

dick hoogendijk wrote:
> Sinds het in gebruik nemen van TYPO3 heb ik eht T3 contact formulier in
> gebruik met de volgende tekst:
> Niks bijzonders dus. Ik heb ook niet de behoefte aan iets groters,
> MAAR.. sinds het in gebuirk nemen van TYPO3-4.3.1 word ik plat
> gebombadeerd met valse berichten (een of andere bot waarschijnlijk, maar

Er lijken verzamelplaatsen te zijn waar men gegevens uitwisselt over te
spammen formulieren, gastenboeken, etc.

Een captcha houdt een deel tegen, maar er blijken ook al mensjes ingezet
te worden hiervoor die captcha's kunnen lezen. Gelukkig worden de
IP-adressen van deze professionals ook geregistreerd via diverse sites.

1) zoek een captcha extensie die werkt met mailformulieren (bijv. [1])

2) zoek een extensie die via blacklists de IP-adressen waarvandaan
gepost controleert (bijv. [2])

Simpele spam bots zijn overigens ook via een 2-traps formulier (zoals
powermail biedt) met een stap waarin men de ingevulde gegevens moet
bevestigen, te stoppen. Ze kunnen meestal maar een keer submitten

[1] http://typo3.org/extensions/repository/view/maag_formcaptcha/current/

[2] http://typo3.org/extensions/repository/view/mh_httpbl/current/

Groetjes, Jigal.