[TYPO3-UG Dutch] IE8 Compatibility mode ;-(

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Jan 12 16:30:20 CET 2010

Ja, ik ervaar het in de backend en dat frustreert mijn nu net. De
voorkant websites regel ik zelf in en daar komt het niet voor (voor
zover mij bekend) omdat ik deze websites natuurlijk zelf beheer en ze
IE8 gereed maak. Ik bedoel dus inderdaad juist de backend, het
standaard typo3 CMS systeem.

Kort wat ik gedaan heb:

1. site geupdate van v4.2.10 naar v4.3.0

2. inloggen en spelen met v4.3.0 in de backoffice en BAM, BAM, BAM,
BAM..... bij tal van acties in de backend schiet dat ding naar de
compatibility mode en moet je opnieuw inloggen in de backoffice.

De oplossing van Ben is denk ik alleen voor de frontend denk ik ja.

Ik ervaar het als storend als je in de backoffice zit je er uit
gedonderd wordt. Kijk maar eens naar een reactie van een gebruiker:

Ik kan echt geen enkele foto plaatsen, enorm irritant! Ik kan ze wel
uploaden, maar als ik de foto dan wil plaatsen op de pagina moet ik
opnieuw inloggen. Ik kan dus helemaal niets nu.

Op zich is het prima te doen als je weet wat je doet maar een
gebruiker (klant) weet dat dus niet en ervaart het als storende en
irritant.

Ik zal t.z.t. via deze thread vertellen waar ik tegen aan loop bij het
verspringen in de backoffice van IE8 naar de compatibility mode IE7.
Als anderen dit dan kunnen reproduceren kunnen we wellicht dit aan
gaan pakken. Echter ben ik nu door de geringe tijd die ik heb (zoals
altijd ;-) nu pas aan het upgraden toegekomen en ga ik nu pas ervaren
wat er allemaal gaat gebeuren. Hopelijk kunnen jullie meekijken of
hetzelfde gebeurt als ik daadwerkelijk een voorbeeld in deze thread
plaats.

Groeten,
Jordan van Bergen