[TYPO3-UG Dutch] Dynamisch vast submenu

Rutger Mik xaser83 at gmail.com
Tue Jan 12 11:50:44 CET 2010

Beste Mensen,

Ik heb een typoscript vraagje.

Het project waar ik mee bezig ben heeft binnen de root in de tree 5
hoofd categoriën (5 kleinere tree's dus).
In elke categorie zit 1 submenu met meerdere submenutjes daaronder dat
ik vast in de template wil plaatsen.

Voorbeeld:

- Root
     - Cat1 (id 111)
         - Menu
             - Submenu (id 196)

     - Cat2 (id 202)
         - Menu
             - Submenu (id 214)

     - Cat3 (id 113)
     - Cat4 (id 114)
     - Cat5 (id 115)

De bedoeling is dus dat als ik mij bevind in Cat1 dat submenu 196
getoond wordt aan de linkerkant van de website. En als ik mij in Cat2
bevind dat submenu 214 getoond wordt op dezelfde plek etc...

Ik heb het volgende al geprobeerd, maar dit werkt niet. 196 zit wel in
de rootline van 111, maar toch werkt het niet. Hij toont nu gewoon beide
submenu's.

entryLevel = 2
special = directory

[PIDinRootline = 111]
   special.value = 196
[global]

[PIDinRootline = 202]
   special.value = 214
[global]

Daarbij nog even een noob vraagje tussendoor, wat is het verschil tussen
[global] en [end] voor het eindigen van een conditie. Dit script werkt
namelijk nogal verschillend bij beide methoden.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Rutger Mik

Zeeman Reclame Groep