[TYPO3-UG Dutch] IE8 Compatibility mode ;-(

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Jan 12 10:27:24 CET 2010

Jordan van Bergen wrote:
> Ik ben benieuwd hoe anderen tegen onderstaande aankijken:
> http://lists.typo3.org/pipermail/typo3-dev/2009-November/037866.html

Voor iedereen die niet die hele discussie wil lezen: hierin is
voorgesteld om voorlopig het wisselen naar compatibility mode te
voorkomen door die browser in compatibility mode te dwingen.
Niet echt een oplossing, maar het lost een paar dingen wellicht op.

Wat is het probleem nu echt? Het blijkt dat IE8 in bepaalde
omstandigheden (JavaScript fouten, CSS problemen, ...?) beslist dat de
pagina misschien beter kan worden weergegeven als hij een oudere versie
nadoet. De fout die IE hierbij maakt is dat de sessie ook om zeep wordt
geholpen. Het gevolg is dat de gebruiker uitgelogd wordt, etc.

> Wellicht iemand een suggestie/oplossing hoe het terugvallen naar de
> Compatibility mode voorkomen kan worden? Het komt vooral in de
> backoffice dus voor.

Het zou kunnen worden opgelost door zo veel mogelijk CSS en JavaScript
problemen die in de diverse BE modules zitten op te lossen.

Aangezien TYPO3 een community product is zijn er mensen nodig die om de
een of andere reden gemotiveerd zijn om dit deel van het product te
verbeteren. Op dit punt is alle hulp welkom: kun je alleen een bepaalde
JS/CSS bug vaststellen, dan is een bug report met een concreet,
reproduceerbaar probleem al heel wat; ben je thuis in JS/CSS dan kun je
een oplossing in je bugreport zetten en wil je een stapje verder gaan,
dan is een bugreport + patch + mailtje naar core list de manier om de
verbetering in het systeem te krijgen.

Groetjes, Jigal.