[TYPO3-UG Dutch] IE8 Compatibility mode ;-(

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Jan 12 08:51:00 CET 2010

Ik ben benieuwd hoe anderen tegen onderstaande aankijken:

http://lists.typo3.org/pipermail/typo3-dev/2009-November/037866.html

Ikzelf heb nu voor het eerst een site geupdate van v4.2.10 naar v4.3.0
en ook ik zie nu constant in IE8 de browser verspringen naar de
compatibility mode (IE7). Zwaar irritant. De meest gehoorde opmerking
is: Gebruik dan ook een echte browser: firefox of chrome. Nou dat doe
ik dus ook maar geen enkele klant gebruikt die browsers maar juist IE8
en die zijn daar niet van af te krijgen.

Ik ben uitermate happy met typo3 en werk er al jaren mee maar sinds
4.2.x en hoger is de ondersteuning voor IE toch wel erg slecht
geworden moet ik zeggen en zijn er ook meer en meer extensies die niet
meer met IE samen willen werken (layouten formulier via powermail is
bijvoorbeeld niet normaal te gebruiken in IE en hook hier heb je FF of
chrome voor nodig).

Ondanks dat iedereen blijkbaar IE een @$@%#^@%# browser vindt geldt
nog steeds dat deze browser het grootste marktaandeel heeft. Is het
dan ook niet noodzakelijk dat een CMS minimaal goed functioneert in
zo'n browser ondanks dat dit heel veel extra werk kan opleveren?

Wellicht iemand een suggestie/oplossing hoe het terugvallen naar de
Compatibility mode voorkomen kan worden? Het komt vooral in de
backoffice dus voor.

Groeten,
Jordan van Bergen