[TYPO3-UG Dutch] SEO en multilanguage website - link naar homepage niet goed

Henjo Hoeksma hphoeksma at stylence.nl
Thu Feb 25 10:00:37 CET 2010

On 2010-02-24 13:48:29 +0100, jochem nabuurs said:

> [...]
> http://www.sofonguidedselling.com/en/
> http://www.sofonguidedselling.com/de/
>
> Op de website is een taalmenu aanwezig, waarmee de gewenste taal gekozen
> kan worden. Deze werkt op het volgende punt na: Wanneer men op de
> homepage zit dan linkt elke taalkeuze naar
> http://www.sofonguidedselling.com/nl/home.html
>

> Dit willen we niet want http://www.sofonguidedselling.com/nl/ is de
> homepage, dus zou de link daar naartoe moeten linken.
>
> De vraag is dus: Hoe krijg ik die "home.html" uit de url.
>
> Ik hoop dat bovenstaande duidelijk genoeg is...
>
> Overigens staat defaultToHTMLsuffixOnPrev op 0

Hi Jochem,

waarschijnlijk gebruik je een opzet als deze:

- rootpage [shortcut naar home]
   | - home

Wat er vervolgens gebeurt is dat real url een link aanmaakt naar de
home page, resulterend in .../home.html.

Je kunt 2 dingen doen:
- op de home pagina het vinkje 'exclude from speaking url' aanzetten en
- de structuur omdraaien: home wordt de shortcut naar de rootpage

In beide gevallen daarna: je real_url paths even leeggooien uit de
cache (info module).

Have fun!
--
Met vriendelijke groet,