[TYPO3-UG Dutch] Problemen met GDlib en TrueType fonts

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Feb 23 19:20:30 CET 2010

Hoi Daniel,

Is het 32 bit of 64 bit? Ik vraag dit omdat ik de laatste tijd steeds
meer rare dingen zie gebeuren op 64 bit machines. Zo zal de php
functie crc32() op een 64 bit machine soms andere uitkomsten geven dan
op een 32 bit machine. Erg leuk als je applicatie van deze functie
gebruik maakt en je lokaal ontwikkelt op 32 bit maar live 64 bit is.
Dus wellicht dat hier ook nog iets zit?

Daarnaast kan ik aangeven dat ik imagemagick geinstalleerd heb BUITEN
de xampp directory. Dus ik heb het zo geinstalleerd:

C:\apachefriends\xampp
c:\apachefriends\imagemagick

en ik heb EVERONE FULL CONTROL gegeven op de map:
c:\apachefriends\imagemagick

Normaal gesproken doe je dit niet maar ik zie dat ik dit ingesteld heb
wellicht omdat het anders niet wilde werken. Wellicht is dit de tip
die je mist?

AHA.... nog iets!!!! je moet ook in php.ini natuurlijk wel de gd
library aanzetten zodat php dit gebruikt.

extension=php_gd2.dll

Wellicht dat vergeten? Nou, hopelijk werkt het met deze 2 tips
hierboven wel.

Groeten,
Jordan