[TYPO3-UG Dutch] Problemen met GDlib en TrueType fonts

Daniel Doesburg | Doesburg.biz daniel at typo3-nl.eu
Sat Feb 20 11:34:33 CET 2010

Het is niet zo urgent maar wel uiterst irritant dat ik het niet voor
elkaar kan krijgen.

Voor de eerste aanzet en het testen van allerlei gedachtenspinsels heb
ik een aantal environments local op mijn Windows PC gebouwd.
Met het xampp pakket van onze Apachefriends.

En met Windows Vista begon de ellende. Althans nadat ik Windows Vista
had geïnstalleerd.

Installtool
  - optie 4 Imageprocessing
  - - menuitem 5 GD library functions
  - - - Render text

De eerste gaat goed, hoewel dubbel zo groot als de referentie en de
tekst ietsie pietsie lichter.

Maar de volgende twee, "nice text" en "nice text with shadow under"
verzaken volledig. De afbeelding in de linker kolom is 3 keer exact het
zelfde. Zowel qua tekst (1 x 'HELLO WORLD') als qua bestandsgroote (1.4K)

Ik heb alles wat ik kon verzinnen al geprobeerd in de loop der tijd.
ImageMagick en GraphicsMagick in allerlei versies en installatie varianten.
Door de tijd heen zijn er inmiddels al verscheiden nieuwe versies van
het xampp pakket geïnstalleerd, maar het euvel bleef.

Ook nu ik Windows 7 op mijn PC heb wordt het niet anders.

Mijn vraag:
heeft iemand hier ervaring mee? Of, wat nog mooier zou zijn, een oplossing?
Of heeft iemand het wel goed en wil met mij zijn localconf delen?
(en de versie van IM of GM)

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg