[TYPO3-UG Dutch] reminder naar fe_users en hoe krijg ik een ; csv file?

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Wed Feb 17 22:08:50 CET 2010

Willem 2program wrote:
> Verder wil ik een groep FE-gebruikers exporteren naar excell. Dat kan
> door te klikken op CSV, maar dan krijgt het bestand een komma seperated
> inhoud en dat werkt niet bij mijn excel. Iemand enig idee hoe ik CSV
> exports kan maken met een ; als scheidingsteken???

Je wilt het vast niet horen, maar je zou het probleem bij de bron kunnen
aanpakken: http://download.openoffice.org/
In Redmond blijken ze nogal aparte ideeën te hebben; CSV staat voor
Comma-Separated Values en om dan de waarden (standaard) te willen
scheiden met een ';' komt me wat merkwaardig voor :-D

OpenOffice.org kent een aardige import wizard waar je keurig alle
afwijkende varianten van CSV-achtige bestanden kunt configureren
alvorens de boel binnen te halen.

--
Jigal van Hemert.