[TYPO3-UG Dutch] Template content op basis van IP-adres (geo ipadres database)

Pim Broens - Redkiwi broens at redkiwi.nl
Wed Feb 17 10:55:36 CET 2010

Hoi Jordan,

> Wellicht zijn er ook nog andere aanbieders die wel een accurate
> database hebben. Tot die tijd er maar niet op vertrouwen en toch niet
> de know how of de tijd om dit goed als extensie te bouwen binnen typo3
> ben ik bang.
>
> Wel leuke achtergrondinformatie voor anderen die wellicht iets met geo
> ip willen. Dus niet voor niets deze thread gestart.
>
> Groeten,
> Jordan

Wat me zo even te binnen schoot was de mogelijkheid van googlemaps om op
basis van adresgegevens een longitude/latitude terug te geven via json
of xml. En na even zoeken bleken ze ook te doen aan zogenaamde 'reverse
geocoding'. Principe is simpel, vraag de url aan met je 'lat' en 'lon'
en ontvang een xml met dichtstbijzijnde beschikbare adressen. Is er geen
dan ontvang je een 'address not found' melding.

En na nader onderzoek blijkt hij ook een provincie te melden in de xml
tag < AdministrativeAreaName> en met de long/lat die je aangaf ben jij
zo te lokaliseren in 8251RR Dronten, nederland, flevoland. [1]

Wellicht iets om mee te werken? Xml inlezen in php weer vrij eenvoudig
via simplexml_load_string [2]

[1]
http://maps.google.com/maps/geo?q=52.5,5.75&output=xml&sensor=true_or_fa
lse&key=ABQIAAAAoVGUQ1Hj-41aWyfQNlKY6BRf24sC0z9NZOv6nMXcTATpyHsqTBQuSpad
QzMyb25f1OHIHp_mgc5zwA

(http://maps.google.com/maps/geo?q=jouwLongitude,jouwLatitude&output=xml
&sensor=true_or_false&key=jouw_api_key )

[2] http://nl3.php.net/manual/en/function.simplexml-load-string.php

Met vriendelijke groet,

Pim Broens
Redkiwi