[TYPO3-UG Dutch] Template content op basis van IP-adres (geo ip adres database)

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Feb 16 19:08:02 CET 2010

Arjen Hoekema wrote:
> Als het goed is geven de GeoIP databases van bijv. MaxMind ook een
> "region" terug waarmee je de provincie kunt bepalen. Misschien zou je
> eens moeten kijken naar een actuele GeoLite City database:
> http://www.maxmind.com/app/geolitecity
>
> Deze is voor Nederland 78% nauwkeurig. Nadeel is dat je een melding op
> je website moet zetten dat je gebruik maakt van hun database.

Heb mijn IP-adres even door de demo laten checken:

Gratis versie: Zuid-Holland (Alphen)
Betaalde versie: Noord-Holland (Laren)
Realiteit: Utrecht (Nieuwegein)

Ook op landniveau gaat er nog het nodige mis met bedrijven die centrale
internetverbindingen op hun netwerk hebben.

'k Zou het als suggestie willen gebruiken bij instellingen, maar
blindelings vertrouwen op dit soort data is niet realistisch.

Groetjes,
--
Jigal van Hemert.